Dag 1; Düsseldorf – Dubai

Onze zomervakantie is aangebroken! Vanaf nu hebben we 6 ½ week vakantie en de eerste drie weken gaan we doorbrengen in Dubai en Sri Lanka. Toen we vanmorgen wakker werden, maakten we ons meteen klaar want we hadden zin om weg te gaan. Oma Evelien was rond 9:30 uur bij ons thuis en zij nam Ronac, Ushi en mij alvast mee naar Geleen. Ushi bleef dit jaar niet zoals voorgaande jaren thuis maar zij ging logeren bij oma Evelien. Mamma deed haar in een mandje en zo namen we haar mee in de auto. Ze bleef in het begin wat miauwen maar werd al snel rustig. Bij oma Evelien in huis was ze super nieuwsgierig en al snel ging ze haar eigen weg. Wij speelden nog even totdat pappa en mamma met de auto ingepakt voor kwamen rijden.

Oma bracht ons veilig naar het vliegveld.

Oma Evelien bracht ons naar het vliegveld in Düsseldorf. Het was ongeveer één uur en een kwartier rijden. We laden de rugzak, tas met draagstel en de koffer uit. We namen afscheid van oma Evelien en gingen naar binnen om in te checken bij de balie van Emirates. Ondanks dat er veel mensen rond liepen gingen de veiligheidscontroles en paspoortcontroles vlot en waren we al snel bij de gate. We struinden wat rond bij de taxfree shops, aten een broodje en samen met meneer Beer keek ik naar het komen en gaan van de vliegtuigen. Voordat we het wisten konden we al aan boord gaan van het vliegtuig. We zagen te laat dat we niet de vooraf gereserveerde stoelen hadden gekregen maar dat we nu met z’n vieren ergens in het midden zaten. Ach ja, niets aan te doen. In het vliegtuig kregen we van de stewardess een dekentje met “knuffel monster”, een speeltje en we hadden een touch screen entertainmentsysteem.

Lekker eten in het vliegtuig.

In totaal was het vier uur vliegen naar Dubai, één van de zeven Verenigde Arabische Emiraten. Dubai ligt in Azië en grenst aan Saoudi arabie en Oman en is rijk aan olie. We landden er lokale tijd, inclusief tijdsverschil, rond middernacht. Bij de immigratie kregen wij een visum en zo konden we het land binnen. Onze spullen lagen al snel op de bagageband en de chauffeur van het hotel stond ons al op te wachten. Alles ging voorspoedig en binnen een half uur waren we in het hotel. Ronac was uiteindelijk in de taxi in slaap gevallen en was niet meer wakker te krijgen. Bij aankomst in het Savoy Park Apartment Hotel kregen we allebei een klein cadeautje waar we gedurende onze vakantie mee konden spelen. Onze driepersoonskamer was ruim met douche, toilet en keuken. Ik kroop snel in mijn bedje want ik was erg moe. Morgen kunnen we Dubai gaan verkennen.